سبد خرید 0

جن‌ها روی قایق

تصور کنید کشتی‌ای را در دریا به نقطه‌ای دوردست هدایت می‌کنید. در زیر عرشه جن‌های زیادی با پنجه‌های بزرگ و دندان‌های تیز و برنده وجود دارند و با شما معامله‌ای می‌کنند:
«تا زمانی که کشتی را در دریا هدایت می‌کنید زیر عرشه خواهیم ماند پس دیگر نیازی نخواهد بود به ما سر بزنید. اما چنانچه بخواهید به سمت ساحل بروید، به عرشه حمله می‌کنیم، بال‌هایمان را می‌گشاییم، دندان‌هایمان را نشان می‌دهیم و شما را به مرگ تهدید می‌کنیم.»
تعجبی ندارد که این مساله را دوست نداشته باشید بنابر این خواهید گفت : جن‌های عزیز منظوری نداشتم لطفاً برگردید به زیر عرشه. سپس کشتی را بی هدف به سمت دریا بر می‌گردانید و جن‌ها نیز به زیر عرشه می‌روند. در نتیجه نفس راحتی می‌کشید و همه چیز حداقل برای مدتی درست به نظر می‌رسد.

مشکل اینجا است که شما از حرکت بدون هدف خسته، آزرده، تنها، تیره بخت و آشفته می‌شوید. کشتی‌های دیگری را می‌بینید که همه در حال حرکت به سمت ساحل هستند، جایی که دوست دارید شما هم آنجا باشید. بنابراین روزی جرئت پیدا می‌کنید، سکان کشتی را می‌چرخانید و بار دیگر به سمت ساحل حرکت می‌کنید، اما به محض چرخش کشتی به سمت ساحل، دوباره جن‌ها به قصد حمله به شما روی عرشه آماده می‌شوند.

اما نکته‌ای جالب وجود دارد: این جن‌ها در تهدید کردن شما بسیار ماهرند، اما هرگز به شما آسیب نخواهند زد. چرا؟ زیرا توان آن را ندارند. تمام کاری که می‌توانند انجام دهند، غرش‌های بلند، حرکت دادن چنگال‌ها و نگاه‌های غضب‌آلود است. اما نمی‌توانند از لحاظ جسمانی به شما دست بزنند. تنها قدرت آن‌ها توانایی مرعوب کردن است. بنابراین چنانچه باور کنید واقعاً می‌خواهند به آنچه می‌گویند عمل کنند، احساس و فکرتان این خواهد بود که آن‌ها توانایی کنترل کردن کشتی را در اختیار دارند، اما وقتی به این نکته پی می‌برید که آن‌ها نمی‌توانند هیچ آسیب جسمی به شما بزنند، آنگاه آزاد خواهید بود و در نتیجه می‌توانید کشتی را به هر طرفی که می‌خواهید برانید.

برای رسیدن به خشکی فقط باید به جن‌ها، بدون ترس یا پیروی از آن‌ها اجازه دهید در اطراف شما جمع شوند و هر رفتاری که دوست دارند انجام دهند و شما همچنان به هدایت کشتی به سوی ساحل ادامه دهید. جن‌ها ممکن است فریاد بکشند و اعتراض کنند، اما قدرت متوقف کردن شما را ندارند. با این حال اگر نمی‌خواهید به این شیاطین اجازه دهید سوار کشتی شوند، یا اگر می‌خواهید آن‌ها را زیر عرشه تحت کنترل داشته باشید، تنها گزینه شما، شناور ماندن در سطح آب است. البته ممکن است سعی کنید زیر عرشه بروید و شیاطین را از کشتی بیرون بریزید که در این صورت خطر برخورد کشتی  بی ناخدا به صخره‌ها یا واژگون شدن آن وجود دارد. ضمن اینکه هرگز نمی‌توانید برنده این نبرد باشید، زیرا جن‌های زیادی در انبار کشتی وجود دارند که بیرون کردنشان از عهده شما خارج است.

ممکن است اعتراض کنید: این داستان خیلی وحشتناک است، من زندگی‌ای را که با جن‌ها احاطه شده باشد نمی‌خواهم. متاسفانه باید خبرهای بدی به شما بدهم، شما اجازه حضور چنین جن‌هایی را قبلاً صادر کرده اید؛ آن‌ها افکار، احساسات، خاطرات و عواطف شما هستند.

برگرفته از کتاب تله شادمانی
نوشته دکتر راس هریس
ترجمه دکتر علی صاحبی و مهدی اسکندری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://naderghanbari.com/?p=3283